Snart Julafton

Tänk att det är Julafton om två dagar. Om två dagar kommer familjen samlas, vi kommer äta massa god mat och bara njuta utav stunden. Sedan myser man i julstämningen i någon vecka till och sedan är det nyår! Och efter nyår åker julen ut här hemma hos mig, för annars börjar jag önska att julen ska börja om igen. Idag handlade vi julmat, det var förjävligt! Massa människor, tomma hyllor och långa köer. Att handla mat är nog det enda som jag helst undviker vid jul, men maten behövdes inhandlas och jag behövde produkter som mina föräldrar säkert skulle glömma. Vi åkte till 3(!) olika stormarknader för att få tag på alla produkter! Men som tur är så har vi tre stycken stormarknader i princip bredvid varandra så det var inte sjukt jobbigt. Men nu ska jag mysa och lägga pussel med en kopp te. Mysig och julig måndagskväll under den tjugoandra december :)

Allmänt | julen 2014, julgran 2014, julkulor, kulor, lussebullar, pepparkaka, pepparkakskyrka, pynt | |
Upp