Enkelt Dekorerade Cake pops

Tidigare idag lade jag ut en guide om hur man använder Lékué cakepopssilikonform som man bakar cakepops i. På grund av inläggets längd fick jag korta av det och inte ha med alla bilder på dagens cakepops, så bilderna kommer här, lite som en inspiration på hur man superenkelt kan dekorera sina cakepops. Receptet och guiden hittar du HÄR om du inte hittat det innan :)

 
Här har vi det absolut enklaste sätten att dekorera på, doppa bara de chokladövertäckta cakepopsen i rörsocker för att få den här härliga sandeffekten. Passar utmärkt för strand och sommarpartyn men även till jul då dem får den där vintage lite gammaldags känslan. Den andra är övertäckt med pärlsocker. Den ser ut som en vacker snökula, det blir ungefär samma effekt som om man skulle använda kokosflingor, men eftersom att inte alla gillar kokos så är pärlsocker ett bra substitut 
 Dessa två cakepops är också bara doppade i strössel, men dessa strössel är lite svårare att få tag på och mycket dyrare. Dem blir och lite mer juliga, grönt och rött. 
Denna konfettin köpte jag hos kakburken för 29 kr. Burken var liten så jag ville inte slösa allt genom att täcka hela cakepopsen med den. Så här har vi cakepops doppade i vit choklad med toppen av julkonfetti. Dessa är sjukt juliga, perfekt att göra kring jul. 
 Här har mamma bitit av en del av cakepopen. Som jag tidigare nämnt är jag överkänslig mot choklad vilket gör det svårt att smaka på de flesta av mina kreationer. Men som tur är har jag föräldrar och vänner som provsmakar och tycker till :) 

Lycka till med att dekorera dina cakepops! :)

Recept | Bakade cakepops, Cakepops, Inspiration, Tips | |
#1 - - Sara:

Mums säger jag bara , ser otroligt gott ut :)

Upp