Gör dina egna djur-pompoms!

Dessa gulliga, lättgjorda pompoms är helt perfekta som julklapp för de minsta. Fina att hänga upp över spjälsängen, i garderobshandtaget, i fönstret eller bara att hänga upp på väggen. Ca 10 cm i diameter och fluffiga är dem också. 

Jag har inte hittat på dessa själv utan hittat dem på den här hemsidan; Animal pom-poms. Där finner du en detaljerad guide på hur man gör, dock är den på engelska. Mina pompoms blev inte lika snygga som i guiden, men ändå lite charmiga. Dessa blir en julklapp till min halvåriga systerdotter. 

 Tre lejon i olika färger! Dem var helt klart roligast att göra :)
 En panda och koala, pandan blev ganska misslyckad likt koalan men man ser ju typ vad dem ska föreställa. 
 Alla pompoms som jag gjorde, det tar ca 20 minuter att göra en om du får in tekniken. Det går åt ganska mycket garn, men mitt garn kostade 17 kr/st och det går åt ca ett halvt nystan av vitt garn för en panda. 
 Lycka till med dina egna pompoms! :)
Hemmagjorda Julklappar | Julklappar, Julklappstips, djur, hemmagjorda julklappar, pompoms | |
#1 - - Hanna:

Vilka roliga. Kanske man ska prova göra till lillknatte. ^^

Svar: Dem är mycket roliga att göra :)
Martina

Upp