Vem är Martina?

Hejsan alla! Det känns otroligt pinsamt och ovant att beskriva sig själv på detta sätt, men någon kanske är intresserad av att veta mer om mig som ligger bakom denna blogg. Jag heter i alla fall Martina och är en ung tjej ifrån Stockholm som älskar julen (lite för) mycket. Jag pluggar just nu på andra året i gymnasiet vilket innebär mycket plugg men det hindrar mig inte ifrån att lägga sjukt mycket tid på julplanering. Sedan jag fyllde 12 år har jag varit störtförälskad i allt som har med jul att göra, enligt vissa är det sjukt irriterande medan andra bara skrattar åt mig. 
Jag älskar att baka och laga mat så det lär dyka upp många recept. Julpyssel är även en favorit där hemmagjorda julklappar produceras på rullande band. Jag hoppas att du känner dig välkommen hit och kommer att kika in flera gånger!
Jag avslutar med lite kort info om min föregående jul:
Hur var julen 2013?
Jättemysig! Vi gjorde inte så mycket då jag blev sjuk och inte kände lika stor glädje av själva julafton.
Vart spenderade du julen 2013?
Jag spenderade julafton med mina föräldrar, min syster och svågerns närmaste familj i en lägenhet som dem hade hyrt i Stockholm. Ja, jag vet att det låter konstigt men det är mer logiskt om jag skulle gå in på detaljer ;)
Vart ska du spendera julen 2014?
Med samma sällskap men denna gång hemma hos oss.
När ska du shoppa loss med julpynt till jul?
Tyvärr har jag inte så mycket egna pengar så jag och mamma ska shoppa loss på juldekorationer tillsammans först kring den 25: november.
 
Det var allt för mitt första inlägg! Ses snart igen!
//Martina
Allmänt | Martina, om mig | |
Upp