Stilrena julnaglar

Dags att köra igång med juldesigner på naglarna. Nu i november blev det mycket blått, men du är det dags för röd, guld, silver, vit och grön. Det ska vara så mycket julfärger och glitter att jag tar slut på nagellacken. Okej, där tog jag i lite, men det ska bli julfärger från och med nu. För att kicka igång perioden med julnaglar valde jag enkla färger och en enkel design. Röd och guld, perfekt för julen. För att det inte ska bli för mycket jul direkt valde jag mörk hallonröd och kopparguld istället för julröd och gulguld. Men har redan fått många fina kommentarer om att dessa är fina julnaglar :)

Denna design är inte så svår, men det krävs rätt material. Till denna design krävs det förutom färgerna och glitter en bra snabbtorkande topcoat, en svamp och nageltejp. Jag köpte min nageltejp på ebay, men rak nageltejp går att hitta på bland annat fyndiq. Börja med att måla alla naglarna i din valda färg.

Sedan är målar du den nageln där du vill ha nageltejp med topcoat. Låt topcoaten torka helt, gärna i minst 20 minuter. Sedan är det bara att applicera tejpen. Ta sedan och måla över med glitter. Ta bort tejpen innan glittret har torkat. För att göra lite ombreglitter på naglarna använder du makeupsvampen. Ta lite glitter på ena sidan av svampen och dutta över nageln så att det blir mer på toppen och mindre längre ner. När glittret torkat är det bara att måla med en topcoat över alla naglar. Sedan är naglarna klara! :)

Naglar | Röd, elegant nails, eleganta naglar, glitter, glitternaglar, guld, julnaglar, stilrent | |
#1 - - Tina:

Fina! I något inlägg om dina naglar så nämnde du något i stil med typ "cuticle protector" eller liknande, som jag antog var något man applicerar för att undvika att lacket kletar sig på nagelbanden när man t.ex. applicerar med svamp. Var köper du sådan cuticle protector eller vad det heter?

Svar: precis, en cuticle protector är flytande latex som kan appliceras direkt på fingret och torkar efter någon minut. Jag beställer min från den ryska shoppen el corazon där den kostar runt 40 kr. Jag beställer många av mina nagellack därifrån. Vet dock att det finns att köpa av andra märken, men har bara testat den från el corazon :)
Martina

Upp