Årets första pepparkakshus

Dags att presentera det första av de tre pepparkakshus som jag bakat i år. Detta hus som jag kalla för "pepparkaksvillan" är det största huset och liknar mer en stor villa än en liten stuga. Huset fick stå på en platta som är 30x40 cm och ritningarna fick jag från gingerbreadexchange.com. Blev helt okejnöjd med resultatet. Hade förväntat mig att den skulle bli bättre men den är ändå ganska fin för att vara så pass enkel. Tyvärr sprack alla fönster, men det syns inte så jättemycket. Dessutom använde jag en färgglad julgransslinga för att lysa upp huset inuti. Här kommer lite bilder på det första huset, bilderna på de andra två kommer i ett gemensamt inlägg imorgon :) 

Pepparkakshus | pepparkakshus, pepparkakshus 2016, pepparkaksvilla | |
#1 - - anannanland.blogg.se:

Så fint!

Svar: Tack :)
Martina

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Åh grymt fint!

Svar: Tack :)
Martina

Upp