Lussebullar

Efter att jag sovit ut ordentligt så tog jag mig arbetet att få ihop lussebullar till julafton. Vi äter nämligen sällan lussebullar kring lucia utan vi käkar massa kring själva julafton. Hade tänkt att använda ett nytt, annorlunda recept som jag funnit på nätet men insåg att jag inte kommer att ha tid att baka nya ifall jag misslyckas med det nya receptet. Därför tog jag fram det gamla vanlig receptet på lussebullar med kvarg. Goda, mjuka och underbart goda, som vanligt! Mitt knep för att få dem perfekta är att använda vetemjöl special som jag arbetar ordentligt i maskin. Sedan så har jag alltid en halv deciliter mer socker än vad som står i receptet och alltid 3 paket saffran per 50g jäst. Har fått höra att mina lussebullar blir godast i världen tack vare dessa knep! :)

Recept | Tips, enkelt recept, lussebullar, lussekatter | |
Upp