Snögubbar med en överraskande insida

Idag presenterar jag en ny hemmagjord klapp. Hittade två fin fina vita plåtburkar på panduro för 30 kr/st så tänkte att man kunde göra något kul av dessa. Efter lite tankar och funderingar kom jag fram till vad jag skulle göra. Plåtburkarna fick bli snögubbar! Hade allt material hemma förutom stenarna och svart papper men efter ett till besök på panduro löste sig detta. I den ena snögubben valde jag att ha en stor påse oboy och en del mini-marshmallows och den andra snögubben fick en hög tepåsar i tre olika smaker samt socker :)

Material
* Plåtburk vit färg (du kan annars måla din burk vit)
* Svart papper
* Orange papper
* Små kristaller i grå eller svart
* Brett sidenband
* Limpistol (eller vanligt lim och mycket tålamod)

Börja med att mäta ut två cirklar i olika storlekar på ett svart papper. Den största cirkeln blev lite mindre än själva plåtburkens omkrets och den mindre blev ungefär en tredjedel mindre än den större cirkeln. Sedan mätte jag ut en remsa av det svarta pappret, ville ha ganska höga hattar så mätte ut en större bit. Rullade sedan den svarta remsan till en cylinder så att den får samma omkrets som den lilla cirkeln och klistrade fast den med limpistolen. Efter det klistrade jag fast cylindern på den stora cirkeln. Sedan var hatten klar!

Resten av snögubben är enkel, använd kristallerna för ögon och knappar och det orangea pappret för näsan. Sist men inte minst ska sidenbandet på för att imitera en halsduk. Rekommenderar att du limmar fast halsduken till burken. Slutligen var det dags att fixa innehållet. I den ena blev det oboy och i den andra te. Oboyburken ska jag ge bort till en kompis men teburken ska jag spara till julklappsleken. Tror även denna klapp räknas till dem billigare eftersom att jag inte spenderade mer än 60kr/burk :)

Hemmagjorda Julklappar, Julklappar | Burkar, billig julklapp, hemmagjorda julklappar, snögubbe | |
Upp