Ännu mera snö

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om hur glad jag var att vi i Stockholm har fått lite snö. Jag ångrar nog nästan att jag var så glad över snön, några dagar efter föll det ner en halvmeter snö och det blev helt kaos. Kunde knappt ta mig till eller från jobbet och fick stanna hemma en dag för kunde varken ta bussen, tåget eller få loss bilen. Men jag är inte arg över så mycket snö, bara lite besviken att Stockholm inte kan hantera den. Jag älskar ju snö! Mycket snö ger mig någon slags mysig känsla, den där "sitta i soffan med varm dryck och mysig film"-känslan. Om det är så här mycket snö även efter jul kommer säkert den där mysiga känslan att svalna lite. I januari och februari börjar alla hetsa kring nyårslöften och det känns som att alla vintersporter då drar igång. Jag älskar snön, men avskyr alla vintersporter. Jag vet inte varför, jag tycker bara inte om sport och snö tillsammans. Tycker faktiskt om att se på, men inte vara med själv. Aja, delar med mig i alla fall av lite bilder från trädgården, så man kan se hur mycket snö som fallit :)
 
Allmänt | snö | |
Upp