Black Friday 2016

Nu på fredag är det black friday, roligt nog är det löning under samma dag. Frågan är hur mycket man ska shoppa, eller om man ens ska orka bry sig om den dagen. Det känns ändå som att man köper endast för att det är rea och inte för att man verkligen vill ha grejerna. Såklart finns det lite saker som jag gärna köper, det finns en väska på accent och en eyeliner på sephora som jag vill ha. Frågan är bara - är det verkligen värt det? Är det verkligen värt att vakna tidigt, åka till affären för att få en chans att köpa det man vill ha? Jag är helt övertygad om att väskan inte finns på just den accent där det är rea (om det inte är rea i alla accentbutiker) och jag vet inte om jag orkar fightas om varorna på sephora. Den där eyelinern är egentligen inte sådär superviktig, men jag skulle gärna vilja ha den. Det är så svårt, för man tjänar ju lite pengar, men samtidigt köper man en massa skit som man inte behöver. Jag vet att jag kommer att köpa massa kläder och annat smink i de andra butikerna, trots att jag inte behöver grejerna. Det jag dock ser fram emot är att köpa saker från USA. Eftersom att frakten är så dyr och de är oftast mer generösa med erbjudandena kan jag tjäna en hel del på att köpa lite därifrån. Det blir främst smink, men även lite kläder. Ska nog inte sitta uppe hela natten, men ska nog försöka hitta något på morgonen före jobbet. För att vara helt ärlig ser jag mer fram emot mellandagsrean här i Sverige än black friday :)
 
Allmänt | black friday | |
Upp