Dekorera en stjärna

Nu på söndag är det första advent och det blir dags att ta ut adventsstjärnorna och ljusstakarna. Jag är dock inte så förtjust i adventsstjärnor i fönstret, är mer av en ljusstak-människa. Tyvärr har jag ingen fönsterbräda så det "måste" bli en stjärna i fönstret. Det jag inte gillar med adventsstjärnor är att de är så pappriga, ojämna och ljuset är inte så lockande. Så i år bestämde jag mig för att göra en egen adventsstjärna, som är helt i min stil. Inga ljus, liten, röd, glittrig och den rör sig inte. Jättesöt, jättefin och jag tycker att den blir perfekt för mig som inte gillar att ha ljus i fönstret. Den var också väldigt enkel att göra, så ett extra plus i kanten för det :)

Material
* En stjärna av papp eller liknande, min kommer från panduro
* Glitter (köpte glittret i 5 pack på TGR)
* Röd sprayfärg (eller vanlig färg och en pensel)
* Lim (jag använde mod podge som jag hade hemma)

Dekorera stjärnan
Jag tror egentligen att det inte behövs någon guide men skriver ändå ner hur jag gjorde, för att det ska bli enklare att förstå. Jag målade först stjärnan med hjälp av röd sparyfärg. Vanligt hobbylack fungerar minst lika bra. Det viktigaste är en röd färg. Sedan lät jag färgen torka i tre timmar. Sedan var det bara att täcka bit för bit av stjärnan med limm och hälla på glitter. Då var det klart, inte mer än så. Färg, lim och glitter och sedan är stjärnan klar. :)

Den är ganska liten, men tycker ändå att den är charmig. Rött glitter på en liten stjärna gör det lagom fint och juligt :)

Pyssel | Dekorationer, adventsstjärna, dekorera, glitter, julpynt, pynt | |
Upp