Eleganta Vinternaglar

Tänkte att jag kör på lite mer eleganta naglar för den här veckan. Dessa är också lite enklare att göra och man behöver inte lika många redskap. Dessutom går den här designen att variera (bilder på olika varianter finns längre ner) om man känner att det blir för mycket glitter. 
Börja med att välja ut vilken färg du vill arbeta med. Mörkblå som går mer åt det lila hållet. Jag använde även glitter på flaska med en tunn pensel för glittersträcken. Nyckeln med denna design är en matt och en glossy topcoat. Det är själva topcoaten som kommer skapa effekten. På ringfingret har jag valt att lägga till ett glitter-topcoat, men du kan med fördel skippa det om du inte vill ha en accentnagel. När du har alla lack framme är det bara att sätta igång! Börja med att måla alla naglar i den valda färgen och låt torka helt. Ber om ursäkt att jag kladdat, men var otroligt skakig i händerna. Ett tips om du målar utanför är att ta en tandpetare och skrapa bort det när lacket fortfarande är blött!
Nu kan man börja trixa med olika designer. På bild 1 (högst upp till vänster) ser ni varianten med endast målade naglar, ingen design här men första steget till att fortsätta med dekoration. Andra bilden är naglarna med endast en matt topcoat. Sedan så ser ni varianten med matt topcoat och en accentnagel där jag har applicerat glitter-topcoat. Slutligen finns den mest intressanta designen, alltså där jag med hjälp av en glossy topcoat målat ett snett sträck över naglarna. Detta gjorde jag med penseln som medföljde. Linjerna kan bli lite ojämna (som mina) men om du applicerar på glitter kommer det inte synas. Samtidigt gör det inget att det blir lite snett och rangligt, det ger naglarna mer charm! Kontrasten mellan glossy och matt är tillräckligt snyggt och diskret för att fungera till vardags, men vill man blinga upp det hela så är det bara att köra med glitter där det matta och glossiga möts. 
Sådär, bara lägga till en glitterrand om du vill eller köra på kontrasten som uppstår mellan de olika topcoaten. Denna design tar inte så lång tid och fixar du dina naglar proffesionellt finns det inga problem för din nagelteknolog att fixa liknande naglar. Jättefina för vinter men också väldigt passande för jul och nyår om man inte gillar att köra på de klassiska julfärgerna :)
Naglar | blå, blåa naglar, elegant nails, eleganta naglar, glossy and matte nails, vinternaglar | |
#1 - - Felicia Holmgren:

Så fina!

Upp