Första steget till pepparkakshusen

Nu är jag fullt igång med att baka pepparkakshusen. Det blir som sagt tre stycken i år, två för att ha här hemma och en som ska stå på jobbet. Jag måste säga att min skicklighet och kunskap när det kommer till pepparkakshus inte riktigt finns här i år. Känns som att alla delarna är sneda, fick inte riktigt till kristyrdekorationerna och alla fönstren sprack direkt efter att de kom ut ur ugnen. Vi får se hur det blir när det byggs ihop, det kanske går att lösa men för tillfället är jag inte helt nöjd. Det blir nog lite charmigt när man ser att det är handgjort men jag känner att jag satte ribban högt för två år sedan och att jag tyvärr inte når upp dit i år. Men vi får se, först när allt är klart kan jag säga om jag är riktigt missnöjd eller om jag bara hade för höga förväntningar. Samtidigt är jag inte någon konditor och har bara gjort pepparkakshus i 4 år, så bör inte ha så hårda krav på mina hus. Men nu ska jag sluta klaga, det kunde ha varit värre! Ingen del har åkt i golvet och det luktar pepparkakor i hela huset :)
Pepparkakshus | delar | |
Upp