Inspiration Nageldesign 2

Eftersom att jag gör nya naglar varje vecka kommer det inte bli så många nageldesigner som jag skulle vilja (en i veckan är inte tillräckligt!). Därför kommer jag presentera lite nageldesigner som jag gjort förra året. Tyvärr är bilderna tagna med min mobil och innehåller inga steg för steg instruktioner. Men jag hoppas att det ger er lite idéer om hur man kan göra naglarna, eller bara uppskattar mina gamla designer :)

Idag vill jag visa mina geometriska vinternaglar. Har jobbat med tre olika nyanser av blå samt silvrig nageltejp. Såklart är det lite glitter också, för vem älskar inte glitter? Konsten att få till många olika linjer i olika färger är att arbeta med ett snabbtorkande topcoat. Hittade en liten video här där hon har arbetat på liknande sätt för att få till raka linjer i olika färger. Om du eller din nagelteknolog arbetar med gel som stelnar i uv-ljus så är denna typ av designer superlätta att få till, så länge men tänker till innan :)

 
Naglar | Inspiration, geometriska naglar, nageldesign | |
Upp