Lagom mysig jul

Ibland så får man vara lite barnslig, speciellt vid jul. Hela julen är egentligen en högtid då man inte måste vara så seriös. Det är okej att inte orka göra alla vuxna saker, det är okej att mysa hemma med pyjamas och det är okej att proppa i sig en hel hög julgodis. Julen är en speciell högtid. Självklart så är julen stundvis stressig. Handla julklappar, pynta till ett visst datum, köpa och göra mat samt julbak. Det kan blir för mycket om man även jobbar heltid och behöver ta hand om hemmet. Som tur är jobbar jag inte heltid och har inte huvudansvaret över hushållet. Jag bor fortfarande hemma och jobbar endast 80% så har lite tid att slappna av och njuta av jultiden. Pluggar dock lite på distans så ibland blir det lite att göra. Men jag tycker att alla ska kunna njuta av julen, alla ska få vila ut och vara lite barnsliga. Jag har tyvärr inget recept på en mysig lagom seriös jul, men jag önskar att alla får en avslappnad jul :)

Allmänt | |
Upp