Leta Recept

Tycker att det är otroligt svårt att hitta nya recept. Jag ser ett intressant recept på nätet men det är svårt att veta om receptet blir lika bra som på bilderna eller om det smakar som förväntat. Sedan orkar jag sällan göra en testrunda, vilket orsakar att den goda tårtan som skulle serveras på festen inte blev serverad. Ibland orkar jag testa ett recept, ibland inte. Sedan så undrar jag alltid, om ett recept jag följt inte blev så bra för mig men för den som delade receptet blev det perfekt, vad gjorde jag för fel? Var det något som fattades i beskrivningen eller är jag bara så himla dålig på att baka. Det är frågan som jag och många av oss säkert ställer när receptet misslyckades. Varför skriver jag om detta? Jo, igår testade jag ett nytt recept på kakor som jag hade hoppats skulle bli bra. Men icke, kakorna flöt samman och var råa men ändå hårda. Usch, inte gott. Men nu vet jag i alla fall att detta recept inte fungerande :)
Allmänt | |
#1 - - Tina:

Åh, var har du köpt de där söta strösslena med pepparkaksgubbar och julgranar? :)

Svar: På Lagerhaus för typ 2 år sedan :)
Martina

Upp