När blir man för gammal för en Önskelista?

När blir man för gammal för en Önskelista? Eller kan man bli för gammal för en Önskelista? Mina föräldrar gör aldrig önskelistor, så kan tänka mig att man når en punkt då man inte önskar sig specifika saker. Men där är jag inte än, jag önskar mig en del grejer! Jag önskar mig kanske inte så jättemånga saker, men det är en del småsaker som jag gärna skulle vilja se inslagna under granen med mitt namn på. Jag tror nog att man inte blir för gammal för att önska sig saker, men man kanske struntar i att ställa upp listor eller informera andra om vad man vill ha. Jag vet dock att min mamma önskar sig en ny elektrisk tandborste så det kanske beror på personen i fråga.
Det som jag önskar mig "mest" av allt på min önskelista är en jordglob, har varit inne i kartbutiken i Stockholm och spanat in den antika globen ett par gånger nu och jag skulle vilja att den följer med mig hem. Det som kanske är lite udda på listan är boken Wine Folly - the essential guide to wine. Jag är ingen finsmakare när det kommer till vin, jag kan inget om vin och jag dricker vin som serveras (brukar ibland skippa rött vin). Men jag känner att jag vill lära mig lite mer om olika vinsorter, ursprung, smaker osv. Jag gillar att ha en bra teoretisk grund om saker och ting, och vin känns ganska intressant. Sist men inte minst önskar jag mig lite skönhetssaker. Ett fint kit från the body shop, nagellack i min favoritfärg (Har redan tagit slut på flaskan) och ett set med mascara och småsaker från lancome (min favorit). Vi får se när jag blir för gammal för önskelistor, men i år är jag fortfarande inte för gammal så delar med mig av bilderna på sakerna jag önskar mig också :)
 
Vill tillägga att jag såklart önskar mig en underbar jul! Därför fick även den texten vara med på önskelistan. Man kan inte köpa sig en underbar jul och julkänsla men man kan alltid hoppas att det ändå går i uppfyllelse :)
Allmänt | The body shop, böcker, jordglob, Önskelista | |
Upp