Nu finns inte snön kvar

Om du bor i Stockholm eller i trakterna vet du redan om det, men snön är helt borta. Det finns kanske en liten hög någonstans, men annars så är det bara gräs och blöt asfalt kvar. Och jag som önskade att snön skulle vara kvar till jul. Jag hade drömt mig bort till ett snötäckt landskap där snön lyser upp mörkret och gatuljusen ger en unik känsla. jag var så nöjd över att vi troligen kommer att ha en vit jul. Men icke. Tyvärr är snön redan borta och det ser ut som att det kommer att vara runt 6 plusgrader veckan framöver. Julkänslan försvann alltså lika snabbt som knäck på julbordet. Såklart kom den tillbaka lika snabbt som den försvann för mig, för snart är det december. Dela med mig av lite fler bilder som jag tog när snön fortfarande var kvar. Får hoppas på ny snö till jul, men vi har haft år med snöfri jul så tror jag klarar mig :)

Allmänt | |
Upp