Polkagrisnaglar

Nu blir det lite polkagrisar, fast på naglarna. Tänkte att jag visar en lite enklare men ändå riktigt julig design på naglarna. Valde dock att lägga till ett litet nagelklistermärke med två snöflingor på för att piffa upp naglar lite extra, men kan uteslutas för en mer klassisk polkagris-look. Tror nog även att det blir supersnyggt om alla naglarna är i polkagrismönster istället för två. Men det är bara att göra hur man själv bild, jag ger bara lite inspiration genom mina designer :) 

Till denna design behöver du fyra saker: Nagellack i röd och vit, en snabbtorkande topcoat och stripingtejp som annars kallas för vanlig nageltejp. Det finns att köpa i 20pack på bland annat fyndiq, men tejpen går att hitta lite överallt. Börja med att måla de naglar som ska bli till polkagrisar vita och de resterande naglarna röda. Täck sedan alla naglar med en snabbtorkande topcoat, jag använder seche vite som jag låter torka i 30 minuter. Sedan är det bara att klippa av tejpbitar och klistra de på de vita naglarna i rätt mönster. Tryck till tejpen så att den sitter ordentligt. Måla sedan över nageln och tejpen med en röd färg och dra av tejpen innan nagellacket hunnit torka. Om nagellacket hinner torka kommer det inte att gå att dra av tejpen. Låt sedan polkagrisnaglarna torka i ca 10 minuter och täck med en topcoat. Slutligen valde jag att sätta fast ett nagelklistermärke på pekfingret och täcka med topcoat för att den ska smälta in i nageln. Sådärja, naglarna färdiga! designen är som sagt inte svår, bara man har rätt tejp och topcoat :)

Naglar | candycane, candycanenails, naglar, polkagrisnaglar, röda och vita naglar | |
Upp