Snönaglar

Det är så härligt att snön äntligen kommit! För att fira detta bestämde jag mig för att gör lite snöinspirerade naglar. Även denna gång kommer jag använda mig av ombre-tekniken och glitter, men även en nailsticker (nagelklistermärke) för att göra naglarna extra vinter och snömysiga. 
Börja med att välja ut vilka färger du vill arbeta med. Jag valde ljuslila, ljusblå och vitt för att skapa ett vinterlandskap. Jag använde även glitter för att imitera snöfall. Som man kan se på bilden återanvänder jag mina makeupsvampar, klipper bara bort det smutsiga som blivit kvar från föregående ombrenaglar. När du valt färgerna och har alla verktyg (makeupsvamp och eventuellt en cuticle-defender) är det bara att sätta igång! Måla alla dina naglar med den ljusaste färgen som kommer vara en del av din ombre-effekt. Den ljusaste färgen som jag använde var vit, så målade mina naglar vita. 
När den vita färgen torkat öppnar du de tre färgerna som ska vara med i ombren och aplicerar cuticle-defener (frivilligt). Måla sedan en rad av varje färg på svampen. Dutta sedan på varje nagel så att det bildas ett tunt lager med lite färg. Låt varje lager torka innan du börjar med nästa. För denna effekt krävdes 3 tunna lager. Ta bort din cuticle defender så snart du är klar. Ska du använda glitter, låt den då sitta kvar och använd samma ombreteknik och svamp på glittret. Denna gång ville jag inte ha mycket glitter så jag målade bara med glitterlacket över nageln. 
Använd en topcoat på naglarna när du är färdig. Denna gång skulle jag dock ha ett klistermärke för naglar på ringfingret. Jag tog bort det från pappret med en pincett och klistrade fast det på nageln. Toppade sedan den och alla andra naglar med ett tjockt lager topcoat för att skydda naglarna och göra de glansiga. Topcoat gör även att klistermärket smälter in i nagellacket och ser mer naturlig ut. 
Sedan var det klart! Var det svårt att förstå hur man gör ombre på naglarna? Länkar till denna video så blir det kanske enklare att förstå. Det är så härligt att snön äntligen är här och känner att naglarna passar in. Vi får se om det blir mer juliga naglar nästa vecka eller om jag fortfarande ska hålla mig till snö och vinter än så länge :)
 
Naglar | glitter, naglar, ombre, ombrenaglar, snownails, snö, snöflinga, snönaglar, vinternaglar, vinternails | |
Upp