Trefärgad julfrosting

I går gjorde jag lite minimuffins med kokos, så idag bestämde jag mig för att dekorera dessa med en trefärgad frosting. Måste säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet, trots att muffinsen ser ut lite som italiens flagga. Tekniken som jag använt för att skapa denna typ av frosting fick jag från den här videon. Tycker ändå att frostingen blev såhär lagom julig, vit, grön och röd. Ett jättefint sätt att pimpa upp vanlig vit frosting om man vill göra den lite juligare. Ett hett tips (om ni väljer att använda samma teknik) är att jobba med gelefärger som man spätt ut med lite lite vatten :) 

Dessutom är dessa gjorda i minimuffins-storlek, så det var en kul utmaning att få göra något så litet!
Recept | dekorera cupcakes, julfrosting, kokosmuffins, trefärgad frosting | |
Upp