Ikea Inför Julen

Det är livsfarligt att åka till ikea, speciellt nu när alla julsaker ligger ute. Måste säga att jag verkligen tycker om årets julsortiment på ikea! De har lyckats blanda klassiskt och modernt genom att göra en svart/grå/silver version på det gamla vanliga röd/vit/guldiga. Såklart finns de klassiska färgerna också, perfekt för oss som älskar de klassiska julfärgerna. Såklart blir det kanske lite enformigt hemma när allt är i vitt och rött, men det är det jag är van vid och det är så jag vill ha det (när det kommer till julfärger är har jag svårt för förändring). Tycker att mycket av känslan sitter i färgerna.

Åter tillbaka till min Ikea upplevelse. Jag åkte dit för att köpa en hylla och 4 lådor och hade räknat ut en budget på 500 kr. Att ha en budget på ikea är lite som att säga att man bara ska ha en bit julgodis, det händer inte. Inte i min värld i alla fall. Men jag har lite småfavoriter som jag vill tipsa om!

Detta doftljus som luktar som pepparkakor! Det luktar inte lika bra och mycket som gingerbread yankee candle, men för bara 35 kr, så är det helt klart värt det.

Tekopp! I år ska jag införskaffa teadventskalendern så behöver en "speciell" kopp för mitt juliga morgon-te.
Sist men inte minst visar jag en bild på allt som köptes in. En hel del papper och en isbjörn blev det också :)
Allmänt | ikea | |
Upp